Festival NORMA:
Mnohonásobně oceněná performance francouzské tanečnice Leïly Ka kombinující Schubertovu hudbu s hip hopem.
Portugalský výraz „pode ser“ můžeme přeložit jako „může to tak být“ nebo „možná, možná ne“. Tato dvojznačnost je jasně vyjádřena kombinací různých tanečních stylů, zobrazených jako taneční sólo, které je nejsilnější svým zvláštně intimním, zároveň bojovným a fascinujícím bytím v minimalisticky pojednaném prostoru.
Tanečnice Leila Ka ve svém uzavřeném světě s vlastními pravidly, které ji mimo jiné nedovolují odtrhnout ruce od svých ramen, vytváří za hudby prolínající Schuberta s hip hopem svět, do kterého nám není dovoleno vstoupit, ale můžeme mu podlehnout.
Leïla Ka má taneční kořeny v urban dance, ale poměrně záhy se začala věnovat různorodé taneční praxi a rozvíjela svůj projev prostřednictvím mísení žánrů, které široce přesahují konvence a kódy, z nich jsou tvořeny. Po období, kdy pracovala jako performerka, přičemž za zmínku stojí zejména spolupráce s tanečnicí a choreografkou Maguy Marin, u níž objevila tančenou teatrálnost, která i nadále tvoří významný zdroj možností v její autorské práci, se Ka vrhla na svou první choreografii Pode ser (2018). V tomto sólo představení, které dosud mělo přes 60 repríz a získalo pět mezinárodních ocenění, Leïla Ka svobodně flirtuje se současným pouličním tancem a divadlem ve snaze vykreslit komplexitu a složitost bytí. K tomuto tématu se vrací a zkoumá ho v rámci komunity i ve své druhé choreografii pro dva tanečníky C’est toi qu’on adore (2020).
Ocenění: 1. cena na International Solo Tanz Theater Festival Stuttgart, 1. cena na Solo Dance Contest—Gdański Festiwal Tańca, Cena za choreografii na Festivalu CortoInDanca (Itálie), 1. cena za sólo a cena diváků na Festivalu SoloDuo (Köln)